Semua ibu sayangkan anak!!

Alhamdulillah..syukur pada Allah. Nak cerita testimoni sendiri ni. ;)  Semalam, saya cuti kerana meraikan kedatangan mak dan ayah dari Perak. Walaupun mereka datang dari hari Sabtu, dan semalam mereka gerak balik semula ke Perak. Seperti biasa, Hadif adalah yang paling ceria dan paling sporting. Gelagatnya yang sentiasa mencuit hati semua orang. Petang semalam, Hadif mula merengek-rengek dan meragam. Badannya panas!

Semua ibu sayangkan anak!! Dengan segera saya bancuh mealshakes dengan jus oren. Satu untuk si abang, Asyraf dan satu untuk adik, Hadif. Risau juga, takut tengah malam nanti Hadif badannya panas. Biasanya, suhu badan anak-anak ni akan naik waktu awal pagi. Saya juga pastikan dengan kerap menyusukan Hadif dan berikan dia minum air masak. Alhamdulillah bangun pagi tadi, Hadif sudah sihat dan ceria seperti biasa...dan sudha bersedia untuk dihantar ke rumah pengasuh...kerana ibu nak pergi kerja ;)

Kita baca testimoni Puan Rimazarnia di bawah..anak yang dahulunya memilih makanan dan sekarang tidak lagi ;).

6 Fakta tentang mealshakes
  1. Nutrisi lengkap - Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak. *Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.
  2. Membekalkan nutrien kepada sel-sel - Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.
  3. Untuk pembesaran - Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar. *Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.
  4. Anti-oksida - Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
    *Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.
  5. Pemulihan kulit - Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
    *Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.
  6. Detox - Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
    *Sesuai untuk kanak-kanak serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.
 Bagi ibu-ibu di luar sana, secara jujurnya saya mengesyorkan mealshakes ini untuk nutrisi sampingan anak-anak anda!! Saya sudah, anda bila lagi ;)

Berminat? hubungi saya untuk konsultasi dan pesanan ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget