Tips : Cara nak tambah susu badan!!


Sebagai ibu yang bekerja, turun naik hasil tenusu tu memang biasa. Betul tak? Ye la, banyak faktor sekeliling yang mempengaruhi. Kekadang emosi tak stabil, waktu mengepam yang tak konsisten, dan macam-macam lagi. Jangan risau, saya pun dah rasa semua tu. Masa Asyraf kecil dulu, saya ni memang pantang dengar kalau ada orang beri cadangan itu ini untuk cara tambahkan susu. Sebut je, semua saya cuba. Yela, saya memang bernekad untuk susukan anak saya sehingga usianya 2 tahun. Apapun cara yang rasional dan munasabah pada fikiran saya memang saya akan ikut. Kali ini saya nak kongsi cara tambahkan susu badan, mungkin boleh jadi panduan buat ibu di luar sana. Jemput baca!!
  • Halba
    • Antara halba yang saya makan, fenugreek. Pulun gak duk beli fenugreek masa tu.
  • Longan kering
    • Cara ni, saya beli longan kering kat kedai ubat cina dan pasar raya, rebus longan kering tu, pastu buh gula merah dengan gula. Memang best!!
  • Jantung Pisang
    • Pantang ke pasar beli jantung, rebus..paling tak tahan sangatlah pahit..ya Allah!! Demi anak makan juga la hihi
  • Susu
    • Saya minum susu Anmum, sejak mengandung sampai dah bersalin. Cuma, tak tahan tu selalu ter skip..biasa la..rajin kan?? ;)
  • Lobak putih
    • Puas juga la duk google resepi untuk masak lobak putih ni, yela orang Melayu ni jarang makan lobak putih, kalau merah tu ok la kan. Makan mentah pun best..kalau yang putih...erkkk tapi, buat sayur campur memang best!!
  • Minum air masak
  • Ulam-ulaman
    • Saya memang suka makan ulam, sebab tu awet muda kot!! Orang yang kata hihi
  • Kurma
    • Kurma dan kismis merupakan makanan sunnah kegemaran saya dan anak-anak. Kat rumah tu memang sentiasa ada je stok. Nak mandi kismis pun boleh, sebab beli kilo hihi


Tu antara cara yang saya amalkan untuk banyakkan susu badan, tapi paling penting ialah kena konsisten mengepam setiap 2-3 jam. Memang saya dan pam sentiasa jadi bestfriend..setiap hari 3 kali sekurang-kurangnya saya mengepam. Emosi pun kena jaga, sebab emosi mempengaruhi pengeluaran susu badan kita. Boleh juga baca tips untuk mengepam, penting ilmu tu.

Perlu juga banyakkan berdoa, semoga Allah tambahkan rezeki anak kita dengan susu badan yang banyak. Yela, pada siapa lagi kita nak mengadu kan??

Jika anda mencari makanan tambahan untuk tambah susu badan, boleh hubungi saya. InsyaAllah saya boleh cadangkan bersesuaian dengan bajet dan keperluan anda. Apapun perlu diingat, makanan tambahan ini hanyalah salah satu usaha kita untuk berikan yang terbaik pada anak kita.


Hubungi

Wardah
|019-3305476|wardahmustapa@gmail.com
http://supplementforall.blogspot.com/
https://www.facebook.com/messages/SupplementForAll

Peringatan bersama
: Kita perlu berusaha untuk sihat. Disamping berusaha, perlu seiring dengan doa kepadaNya.









No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget