Kenali Herb Lax Shaklee

Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.*

Bagi menangani kesulitan membuang air besar, Herb-LaxTM yang lembut boleh membantu.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa).  Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
 Perbezaan Herb-Lax Shaklee
  • Ramuan asas bagi produk ini, terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat
  • Ia mengandungi 9 herba semulajadi : alfalfa leaves, senna leaves, anise seed, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver’s root.
  • Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.
Manfaat Utama Herb-Lax Shaklee
  • Pembersihan najis yang tersekat
  • Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba
Perhatian !!!
  • Mereka yang mempunyai sistem penghadaman yang lemah akan mengalami cirit-birit pada peringkat awal pengambilan.
  • Manakala di bawah kondisi normal, Herb-Lax menampakkan kesan dalam tempoh 8-12 jam selepas pengambilan.
  • Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos pengambilan kepada 5-8 biji dan boleh kembali kepada dos biasa setelah proses penghadaman / pembuangan kembali normal
Mengapa detox / mencuci usus penting??

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dindig usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Berminat untuk mencuba? Boleh hubungi saya untuk harga yang istimewa dan konsultasi percuma ;)
Wardah
Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

[Testimoni]Set Kurus Shaklee...Dalam masa 2 bulan...ada perubahan...muka makin cantik...putih...

Assalamualaikum..

Alhamdulillah segala puji bagi Allah di atas segalanya...Semoga kita semua sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah. 

Alhamdulillah...cuaca dah semakin baik. IPU pun sudah tidak berada di dalam keadaan yang bahaya. Kalau tak mesti ramai yang berkurung dalam rumah, nak elak bahaya jika berada di luar rumah.

Hari ini saya nak kongsikan testimoni Puan Salmeza, nampak tak perbezaan rupa beliau? Apa yang beliau ambil? Baca dulu ye testimoni tu...

Dalam masa 2 bulan ada perubahan. Puan Salmeza mengambil ESP, Vit C dan Herb lax. Apa kaitan semua tu??

ESP
~Kekal Muda
~Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi
~Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki
~Kulit berseri dan anjal
~Pemberi tenaga segera
~Memulihkan Pigmentasi
~Memperbaiki Memori

Vitamin C
 ~ Mencantikkan kulit - Pengambilan Vita C setiap hari dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.

~ Membentuk Kolagen - Ia dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

~ Memperbaiki simptom Pendarahan - Kekurangan Vita C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

~ Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.

~ Memperbaiki Insomnia - Ia dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah keresahan.

~ Mengekalkan Kolesterol Sihat - Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalan pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.


Kebaikan Herb Lax

  • pembersihan najis yang tersekat
  • meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • membantu masalah sembelit
  • tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi
  • mengempiskan perut
  • ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebaai minuman teh herba.
Apa tunggu lagi? Boleh hubungi saya. Kita hanya berusaha..insyaAllah dengan izin Allah semuanya menjadi ;)
Wardah
ID : 933403
|019-3305476|wardahmustapa@gmail.com
http://supplementforall.blogspot.com/
https://www.facebook.com/SupplementForAll


Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.



Apa itu Eczema?

Assalamualaikum..

Alhamdulillah syukur kepada Allah di atas segalanya. Semoga kita semua sentiasa dalam rahmat dan keampunan dariNya..ameen ya rabb!!

Rupanya dah berhari juga saya tak mencoret..baru nak mencoret..berhenti buat kerja lain...akhirnya tersimpan di dalam draft ;) 

Alhamdulillah...semalam Allah sudah turunkan hujan...hujan rahmat!! Semoga hari ini dan hari yang mendatang menjadikan udara lebih berkualiti kepada kita semua. Apapun, hidup mesti diteruskan..kerja-kerja juga perlu di jalankan seperti biasa. Kita perlu sentiasa fikir positif..bila kita fikir positif, insyaAllah yang akan berlaku juga turut menjadi positif ;)

Apa itu Eczema?

ECZEMA merupakan penyakit kulit yang biasa diamai dikalangan bayi, namun begitu orang dewasa juga tidak dikecuali. Penyakit eczema biasa berlaku dikalangan kanak-kanakberumur antara 2-6 bulan. Salah satu jenis eczema ialah "Atopic Dermatitis".

"Atopic" adalah satu masalah yang akan menyebabkan daya tahan mekanisma pesakit menjadi abnormal dan kemudian mencetus simptom "Oversensitivity".

Sungguhpun keadaan akan bertambah baik apabila bayi mencapai umur 6 tahun, kemungkinan masalah kulit eczema berkekalan sehingga dewasa.

Walaupun penyakit ini bukanlah penyakit berjangkit, ia masih merupakan penyakit kompikasi yang sering menyebabkan keresahan dan ketidakselesaan pada pesakit.

Gejala-Gejala Eczema.

ACUTE ECZEMA
- Erythema : kulit berasa panas, bergelojak dan gatal, keradangan
-Papules : pembentukan tompok-tompok merah

ECZEMA KRONIK
-Kulit menjadi kering, berair dan bersisik
-Kulit menebal kasar dan berkedut.

Punca -Punca Eczema
 Sehingga kini punca sebenar penyakit ini masih belum dikenalpasti sepenuhnya.Terdapat beberapa faktor dalaman dan luaran yang mencetus Eczema seperti berikut:

Faktor-Faktor Dalaman ( Fizikal )
- Ahli keluarga yang mempunyai serajah yang mengalami penyakit eczema, asma dan allergi.
-Perubahan emosi ketara atau stress.
-Pemakanan atau minuman spt alkohol, produk tenusu , gandum , telur , makanan laut, pengawet dan pewarna makanan.

Faktor - Faktor Luaran ( Persekitaran )
- Bahan- bahan Iritasi : asap rokok, bahan kimia, Cuaca yang terlalu panas dan lembap atau sebaliknya.
- Alahan ( Allergens ) : Sabun , Syampu , serbuk bahan pencuci , kosmatik , kulat , debunga, haiwan peliharaan dan hame habuk rumah.

Apakah petua untuk menjaga kulit ini?

Hadkan penggunaan
Sebaik-baiknya elakkan penggunaan produk isi rumah seperti pembersih, detergen, losen lepas mencukur, sabun, gasolin dan turpentin. Produk seperti ini cenderung menyebabkan iritasi kulit.

Pakai sarung tangan
Sarung tangan plastik atau vinil boleh melindungi kulit daripada terdedah kepada bahan-bahan yang berupaya menjejaskan kesihatan kulit.

Kain kapas atau kombinasinya
Fabrik bulu atau sesetengah tekstil sintetik boleh menyebabkan iritasi kulit. Mereka yang mempunyai kulit sensitif akan berasa lebih selesa mengenakan pakaian yang diperbuat daripada kapas atau kombinasi kapas.

Sewaktu mandi
Mandi dengan hanya menggunakan sabun lembut tanpa pembersih yang boleh digunakan dengan atau tanpa air. Kekalkan suhu air pada kadar dingin atau suam dan bukan panas.
Berendam dalam tab mandi untuk seketika adalah baik untuk kulit. Ini kerana lapisan luar kulit boleh menyerap air dan mengelakkan kekeringan. Seboleh-bolehnya rendam selama 15 hingga 20 minit.
Kemudian, gunakan tuala lembut untuk mengelap kulit. Jangan sesekali menggaru kulit. Sebaik sahaja selesai mencukur, sapukan pelembap pada kulit anda. Ini dapat mengekalkan tahap kelembapan kulit.

Losen
Pelembap menjadikan kulit lebih lembut dan fleksibel. Elakkan pelembap yang mengandungi pewangi dan pelbagai bahan tambahan. Sesetengah pelembap berbentuk krim sesuai untuk kulit kanak-kanak. Ini kerana kandungannya yang tidak berminyak dan mengandungi agen antikeradangan yang sesuai dengan kesan pelembap dan boleh memanfaatkan kulit ekzema. Amalkannya setiap hari.

Menggaru
Elakkan daripada menggaru kawasan yang terdedah biarpun gatal. Menggaru boleh menyebabkan kulit merekah. Sebaliknya, gunakan pelembap untuk menangani kegatalan tersebut. Ibu bapa boleh memakaikan sarung tangan pada bayi mereka bagi mengelakkan si kecil daripada menggaru.

Berpeluh
Kepanasan atau berpeluh melampau boleh mengakibatkan kegatalan kulit. Jika boleh, elakkan aktiviti yang boleh membuatkan anda berasa terlalu panas dan berpeluh secara berlebihan.

Tekanan
Belajarlah cara untuk mengenal pasti dan berdepan dengan tekanan. Teknik pengurangan tekanan sedikit sebanyak boleh membantu mengatasi masalah ini daripada bertambah teruk.

Penjagaan khas
Bahagian yang terjejas akibat ekzema akan mudah menerima kesan iritasi. Ini bermakna penjagaan khas masih diperlukan. Jadi, teruskan tip-tip ini biarpun selepas kulit anda sudah pulih sepenuhnya.

InsyaAllah setiap penyakit, ada ubatnya. Jadi, kita perlu berusaha mencari rawatan yang bersesuaian. Tidak salah jika mencuba meal shakes dan basic h. Cuba baca testimoni di bawah.


Fakta menarik tentang Mealshake Shaklee

Meal Shakes adalah Makanan Segera,Tanpa curiga

Dalam kehidupan seharian yang sangat aktif dan serba pantas, kanak-kanak tidak mempunyai masa yang cukup untuk menikmati makanan yang seimbang.Oleh itu, Shaklee Meal Shakes menjadi pilihan terbaik bagi mereka kerana ia merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah glisemik
  • Sediakan vitamin dan mineral penting-nutrien asas yang anak-anak yang sedang membesar dan remaja-remaja perlu untuk terus kuat dan sihat.
  • Sumber terbaik serat pemakanan dan protein
  • Sumber pekat kalsium
  • Index glisemik rendah

Sumber : Shaklee Product Guide

Berminat untuk mencuba meal shakes? Boleh hubungi saya untuk pesanan dan konsultasi percuma ;)
Wardah





Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

BIMBANG SUSU MERUDUM SEMASA BERPUASA?

BIMBANG SUSU MERUDUM SEMASA BERPUASA? KEKALKAN KECERGASAN SEPANJANG BERPUASA DGN SET MIGHTY 3 GEM SHAKLEE

Anda IBU MENYUSU atau IBU HAMIL yg sedang berpuasa ganti? Bimbang susu merudum? Juga sesuai utk sesiapa sahaja yg sedang berpuasa.

Dapatkan Mighty 3 Gem yg terdiri drpd:
❥ Energizing Soy Protein (ESP) - perisa vanilla
> Non GMO soy protien
> Indeks glisemiknya rendah membuatkan kita lebih BERTENAGA dan kenyang lebih lama
> Mengatasi masalah GASTRIK
> MILK BOOSTER! Mengurangkan masalah susu merundum
> Kulit lebih anjal, tegang dan berseri

❥ Meal Shake - perisa french vanilla
> Multivitamin! Mengandungi 19 vitamin/galian, serat dan protien
> Mengenyangkan dan memberi tenaga
> Elakkan sembelit.

❥ Performance Drink - perisa oren
> Mengekalkan kandungan air di dalam badan
> Mengandungi imbangan elektrolit untuk MENCEGAH HIDRASI
> Membekal 3 jenis karbohidrat untuk tenaga

Kekal cergas sepanjang hari dengan bekalan vitamin, zat galian, tenaga dan pengekalan bendalir badan sepanjang hari.

Hubungi saya untuk pesanan dan konsultasi percuma ;)
Wardah
ID : 933403
|019-3305476|wardahmustapa@gmail.com
http://supplementforall.blogspot.com/
https://www.facebook.com/SupplementForAll



Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

[Testimoni]ESP Shaklee..Ambil ESP 4 bulan...turun 20 kg...

Assalamualaikum..

Salam jumaat semua..insyaAllah hari ini saya nak kongsikan testimoni Puan Atikah. Hilang 20 kg, dengan hanya mengambil ESP.

Kenapa perlu ambil ESP:


ESP ialah sumber protein terbaik di dunia. Tidak seperti kebanyakan protein di pasaran. Protein ESP ialah daripada sumber soya bukan GMO. Jangan salah tanggapan ya, walaupun ESP ni soya tapi ESP ni bila kita minum tak rasa macam minum air soya pon. ESP ni bau vanilla tau. Memang best bau vanilla. Macam aiskrim. Sedap yummy. Lagi sebab lain ialah badan kita terdiri daripada otot-otot yang mana untuk mengekalkan otot-otot ini, kehadiran protein adalah sangat penting. Protein juga diperlukan oleh badan kita bagi membina se-sel dan tisu-tisu baru setiap hari. Memastikan sumber protein terbaik semestinya adalah tanggungjawab kita sepenuhnya. 

Setiap hari badan kita akan membina sel dan tisu baru. Sel dan tisu yang lama akan mati dan digantikan dengan sel yang baru ini. Sel baru yang dibina adalah sama sepertimana sel yang telah mati. Sekiranya sel yang telah mati merupakan sel yang tidak baik, sel baru yang terhasil pasti sama seperti sel yang telah mati tersebut. Bagi memastikan tisu-tisu dan semua sel dalam badan kita menjadi sel dan tisu yang lebih baik daripada asal, tentunya sumber protein yang menjadi makanan asas kepada pembentukan sel ini haruslah daripada sumber protein yang elok dan tinggi kualiti.

Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama:

Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.

Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

Siapa yang boleh mengambil ESP?
  1. Ahli Sukan
  2. Ibu yang menyusukan
  3. Mereka yang nak diet
  4. Ibu yang hamil
  5. Mereka yang menjaga kecantikan
  6. Suami isteri
  7. Untuk kesuburan
  8. Warga Emas.
Pendek kata...semua boleh minum ESP. 1 canister ESP boleh dikongsi dengan semua ahli keluarga. Untungkan? ;) Hubungi saya untuk pesanan dan konsultasi percuma ;)
 Wardah
ID : 933403
|019-3305476|wardahmustapa@gmail.com
http://supplementforall.blogspot.com/
https://www.facebook.com/SupplementForAll



Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Semua perlukan ilmu...


Betulkan..semua perlukan ilmu. Nak kawin, kena ada ilmu. Dah ada anak, lagi kena ada ilmu. Nak masak, kena belajar cara-cara memasak. Ilmu la tu...Pendek kata, semua perkara. Kalau masa kecil dulu mak ayah kita tak ajar cara pakai baju, cara bersalam dengan betul, cara lalu depan orang tua dan sebagainya..mesti kita tidak tahu. Dan itu juga adalah ilmu.

Hari ini saya nak cerita, alkisah keladi. Siapa tak tahu keladi? Kalau tak tahu boleh tengok gambar kat bawah tu.

Entah macam mana satu hari tu pergi pasar malam, teringin nak beli sayur-sayur dan ulam kampung. Yela, selalu makan sawi, kangkung, bayam, brokoli, carrot @ lobak, dan sebagainya. Balik dari pasar malam itu sempat la mencapai sayur keladi dan tangkis. Mesti ramai tak tahu kan? Sedap tangkis ni, buat masak lemak cili api...sedap sangat. Cuma, rupanya tangkis ni ada 2 jenis..satu dalam air satu darat. Yang dalam air ni dia ada gabus kat batang. Kalau masak batang lembut, yang jenis darat..ya Allah batang dan urat daun dia pun liat dan keras.

Esoknya, terasa nak buat asam keladi tu, setelah bertanya emak dan bestfriend saya iaitu En Google  macam mana cara masak. Saya pun mula menyiang atau memotong sayur keladi tu..yela mak kata kena celur dulu ubi dan batang keladi tu. Masa tengah basuh tu, tangan gatal.Mulanya ingatkan normal. Tetapi lama kelamaan makin gatal dan merah-merah tangan. Saya pun panik, sebab keladi ni ke? Boleh makan ke keladi ni? Cepat-cepat capai telefon dan telefon mak semula. Rupanya, tak boleh siang keladi ni dengan air. Tangan kita kena kering begitu juga keladi. Mana lah saya tahu, ingatkan boleh kan?

Lepas basuh tangan betul-betul dengan sabun. Alhamdulillah tangan beransur kurang gatal. Semuanya sebab getah keladi tu. Lepas tu saya sapukan Herbal Blend. Alhamdulillah menjelang maghrib tangan saya sudah kembali seperti sedia kala.

Kesimpulannya, semua kena ada ilmu ;) Jadi, sesiapa yang nak hilangkan gatal-gatal, parut, kena gigit nyamuk ke, sesuai sangat gunakan Herbal Blend tu. Berminat dan pertanyaan boleh hubungi saya ;)
Wardah
|019-3305476|wardahmustapa@gmail.com
http://supplementforall.blogspot.com/
https://www.facebook.com/SupplementForAll




Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Ostematrix Shaklee

Assalamualaikum...

Alhamdulillah syukur kepada Allah di atas segalanya...Semoga kita semua sentiasa dalam keadaan sihat dan berada dalam rahmat dan kasih sayang Allah.

InsyaAllah hari ini saya nak perkenalkan Ostematrix Shaklee kepada semua ;) Tak kenal maka tak cinta kan? 


Ostematrix! Bukan sekadar kalsium…

Ostematrix mengandungi gabungan sempurna “batu bata-dan-mortar“ untuk membina tulang yang kuat dan sihat.
  • 1,000 mg (100% DV) kalsium unsur dari sumber alam semula jadi yang paling yang concentrated dan mudah diserap
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan membantu menguatkan tulang
  • 400 IU vitamin D (100% DV) untuk merangsang penyerapan kalsium
  • Boron dalam jumlah yang disokong secara klinikal untuk membantu metabolisme tulang
  • Vitamin K membantu mengikat mineral untuk membentuk tulang
  • Mangan, copper, dan zink - co-factor yang mengaktifkan enzim yang membantu membina jisim tulang

OsteoMatrix juga membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan mengurangkan gejala PMS .Ia juga membantu dalam pengecutan otot dan transmisi saraf.

Kenapa anda perlu pilih Ostematrix Shaklee?
  • Nutrien pembinaan tulang yang lengkap
  • Terbukti secara klinikal
  • Mudah ditelan dan mudah diserap badan
  • dan yang paling penting.....VITAMIN SEMULAJADI!

Siapa yang perlu mengambil OsteMatrix Shaklee?
  • Mereka yang kurang mendapat zat-zat membina tulang dari pemakanan harian.
  • Mereka yang mengambil berat tentang pembinaan tulang dan mengekalkan tulang yang sihat untuk jangka masa panjang
  • Mereka yang merokok, pengambilan alkohol yang tinggi, atau kerap minum minuman ringan - tabiat gaya hidup yang boleh mengehadkan atau mengganggu penyerapan kalsium
  • Wanita yang berumur 30 tahun dan ke atas, remaja dan warga tua.
  • Ibu hamil dan menyusukan anak
  • Wanita yang mengalami gejala PMS
  • Mereka yang mengambil berat tentang tekanan darah yang normal
  • Sekiranya anda sukar menelan kalsium dalam bentuk lain
Di bawah saya nak kongsikan bersama anda semua...betapa pentingnya kalsium ni pada kita...tambahan jika anda tergolong dalam golongan di atas.

Kalsium dan Vitamin D menghalang Tulang Rapuh

Kalsium menyokong stuktur tulang dan gigi. Ia juga penting dalam pengawalaturan pengecutan otot, pembekuan darah dan fungsi saraf. Selain daripada susu dan hasil tenusu, makanan yang tinggi dalam Kalsium termasuklah ikan dengan tulang lembut seperti sardin dalam tin dan ikan bilis, kacang dan kekacang seperti dal kuning, brokoli, kangkung dan kai-lan serta produk yang diperkuat dengan Kalsium seperti dadih dan bijirin sarapan.

Kepentingan Kalsium dan Vitamin D untuk Kesihatan Tulang

Vitamin D meningkatkan penyerapan Kalsium dan Fosforus serta membantu mengawalatur penyimpanan Kalsium dan Fosforus di dalam tulang. Ini membantu mengekalkan penyimpanan mineral di dalam tulang. Kekurangan Vitamin D mengurangkan penyerapan Kalsium dan penyimpanan mineral di dalam tulang, lantas menyebabkan tulang yang lembut dan tidak sempurna. Manifestasi ini dikenali sebagai rikets dalam kanak-kanak dan osteomalasia dalam orang dewasa. Vitamin D boleh dihasilkan di dalam badan melalui tindakan cahaya matahari ke atas kulit. Selain itu, Vitamin D juga boleh diperolehi daripada minyak hati ikan, kuning telur dan produk tenusu yang diperkuat dengan Vitamin D.

Penting kan kalsium?Jadi, jika sayangkan diri...sayangkan tulang...minumlah susu...dan kalau malas sangat nak minum susu, apa lagi...boleh makan Ostematrix ni. ;) Macam mana nak dapatkan? Hubungi saya...;)


Wardah



 Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit

Bijak dan sihat....dengan omegaguard dan mealshakes Shaklee

Assalamualaikum...

Terima kasih kerana menziarahi blog saya. Bagi yang baru pertama kali, untuk pengetahuan blog ini, adalah satu wasilah untuk saya kongsikan vitamin yang terbaik untuk anda. Kenapa saya katakan terbaik? Bukan sebab orang lain kata, tetapi kerana saya sendiri mencubanya dan merasainya. Saya berikan anak saya meal shakes dan omegaguard. Saya pula mengambil Set Kurus untuk ibu menyusukan. Dan suami saya pun mengambil set kurus.

Alhamdulillah...kami berdua suami isteri terasa perbezaannya setelah mengambil vitamin Shaklee. Badan pun semakin ringan dan bertenaga. Tips? Perlu konsisten...dan jangan skip makan vitamin mengikut waktu.

Anak kami? Alhamdulillah Asyraf dan Hadif sangat jarang-jarang demam dan selesema. Yang paling best, ingatan Asyraf semakin tajam dan kuat. Kenapa saya kata begitu? Asyraf dapat menghafal dengan baik dan cepat. Alhamdulillah.



Setiap ibu bapa memang sayangkan anak mereka? Anak-anak kecil adalah ahli-ahli syurga. Ye, dan mereka adalah harta kita di dunia dan akhirat. Sayangi anak anda? Berikan mereka yang terbaik... ;)

Hubungi saya untuk pesanan dan konsultasi percuma ;)
Wardah


Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Mighty 3 Gems.

Assalamualaikum..

Alhamdulillah syukur pada Allah di atas segalanya. Doa dan harapan yang berpanjangan semoga kita sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah. Pejam celik hari ini dah 9 syaaban. Sekejap je masa berlalu. Tak lama lagi 1 ramadhan pula menjelma. Semoga kita semua diberi kesempatan untuk bertemu dengan ramadhan kali ini. ;)

Cerita di bulan syaaban, bagi mereka yang belum habis ganti puasa, jangan lengah-lengah..walaupun sehari, hutang tetap kena bayar. Bagi yang belum lagi puasa sunat, jemputlah ambil keberkatan bulan syaaban ini. Belum tentu kita jumpa bulan syaaban tahun depan ;)

Vitamin apa yang paling sesuai untuk tambah tenaga di bulan puasa? Shaklee ada set Mighty 3 Germs.
ESP (Energizing Soy Protein)
  • Awet Muda (Rambut,kuku dan kulit adalah daripada protein,protein berkualiti membantu memperbaiki kesihatan dan meningkatkan pertumbuhan yang baik.Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda)
  • Membina dan perbaiki sel-sel tisu badan enzim dan hormon
  • Pembekal Tenaga (Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun,maka baik untuk kekal bertenaga,mencegah migrain .imsomnia dan tekanan
  • Kulit Remaja -Meransang pembentukan semula kulit dan otot,mengurangkan kedutan,agen anti -   penuaan,pengembalikan radian kulit dan kepejalan otot,percepat sembuhan luka dan mengurangkan    kesan parut.
  • Membaiki Memori-Meningkatkan kualiti memori,vitaliti,dorongan seksual dan rangsangan.
  • Membaiki Pigmentasi (Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur,membaiki masalah pigmentasi,kedutan dan kesan tua.
  • Baik untuk Prostat- Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya ,mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser.Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser.Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus,ovari,menopaus dan pembesaran prostat.
  • Membantu memekatkan dan perbanyakkan susu.
Meal Shakes
  • Nutrisi Lengkap-Menyediakan 24 jenis vitamin,mineral dan zat perlu.Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita.Ia turut mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.
  • Membekal Nutrisi kepada Sel tubuh-Kaya denga protin (tidak mengandungi laktosa),membantu pembinaan sel-sel kulit,kuku,rambut,organ,darah,imun dan lain-lain.
  • Membantu Tumbesaran-Mengandungi vitamin A,C,E,Zink,Selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan
  • Mengambalikan Seri Wajah-Mengandungi vitamin B yang lengkap,zat besi dan copper yang cukup untuk untuk membina sel-sel darah merah yang sihat,sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.
  • Detoksifikasi-Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
  • Kelazatan Rasanya-Minuman yang lazak untuk diambil bersama fruktos semulajadi:penggantian segera terhadap kekurangan vitamin,mineral dan juga tenaga.Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.Lazat untuk dinikmati oleh semua golongan.
PERFORMANCE
  • Meningkatkan Daya Ketahanan Badan-Memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat,menggantikan air ang hilang sewaktu latihan fizikal,meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh.
  • Membekal Tenaga & Daya ketahanan Fizikal-Ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbagi metabolism air dalam tubuh.Ia mengandungi potassium,Kalsium,sodium ,phosphorus,Magnesium dan chloride.Produk ini turut dirumus ekslusif untuk membekalkan tenaga fizikal terutamanya mereka yang menetapkan kawasan tropika dan mereka yang aktif dalam kerja harian.
  • Mencegah Penyahhidratan-Menguranakan kehausan,mencegah penyahhidratan,melembabkan kulit dan kelihatan muda.
  • Mengekalkan Paras Gula-Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula darah yang penting bagi tenaga otot dan percepatkan sembuhan akibat kecederaan otot.

Cara Bancuh :campurkan satu sudu besar untuk setiap ESP, Meal Shakes dan Performance .

Berminat? Hubungi saya untuk pertanyaan dan pesanan. InsyaAllah saya akan berikan harga yang terbaik ;)
Wardah
Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Herbal Blend Multipurpose Cream

Assalamualaikum ..

InsyaAllah petang ini kita sama-sama kenali Herbal Blend Multipurpose Cream Shaklee.Cream ini adalah cream kulit yang serbaguna yang boleh dipakai pada kulit sesiapa sahaja. Bayi sangat disyorkan menggunakan cream kulit serbaguna ini bagi mengatasi masalah eczema, gigitan nyamuk, ruam-ruam dan sebagainya.

Saya juga sangat suka menggunakannya terutama untuk mengatasi luka-luka kecil dan kesan gigitan nyamuk. Anak saya juga sukakanya kerana cream kulit ini berasa dingin dan menenangkannya.

Dipekkan sebanyak 4oz dalam 1 botol membuatkan ianya antara cream kulit yang sangat berpatutan harganya dan yang penting berbaloi dari segi pemakaiannya. Semua ahli keluarga boleh menggunakan cream ini tambahan cream ini tidak mengandungi sebarang bahan kimia, selamat dan berkesan.

Herbal Blend Multipurpose Cream ini diformulakan daripada ekstrak semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary. Cream ini bersifat dingin, bermentol dan tidak berminyak dan melekit. Herbal blend juga telah diuji secara klinikal di mana cream ini dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki.


Dan banyak lagi kebaikan Herbal Blend Multipurpose Cream ini antaranya:
1. Ruam,
2. Luka kecil ,
3. Calar,
4. Demam (sapu keseluruh badan suhu akan turun),
5. Eczema,
6. Masalah kulit Gatal
7. Menghilangkan Parut
8. Melembutkan Kulit Yang Kasar
9. Elokkan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki.
10. Baik untuk demam campak. Menghilangkan kesan atau tanda demam campak.
11. Memecahkan Lemak / Pembuangan Angin Dengan Cara Urutan Terutama Pada Bahagian Perut
12. Losyen Kegunaan Harian
13. Menghilangkan parut, termasuk campak dan chiken pox

Kena cuba dahulu! Anda pun akan jatuh cinta pada cream kulit ini seperti saya dan ramai lagi pengguna Herbal Blend Multipurpose Cream ini  ;)
 
 
 
Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

[Testimoni]MealShakes Shaklee..Saya Gembira ~ Setelah mengambil mealshakes anak sulongnya semakin cergas dan cerdas - Puan Salwa

Antara kebaikan Mealshakes ini ialah : 
  • rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
  • sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas
  • sesuai untuk seisi keluarga
  • Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
  • Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
  • Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
  • Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
  • Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
  • Meningkatkan selera makan anak
  • Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
  • Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
  • menangani masalah sembelit pada kanak-kanak
  • amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti
Kita baca testimoni Puan Salwa di bawah ;)

Apa tunggu lagi, ibu-ibu di luar sana...hadiahkan mealshakes untuk anak kesayangan anda. Bersempena promo mealshakes pada bulan June ini...harga istimewa menanti anda ;)
Hubungi saya ye ;)
Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

[Testimoni]Set Skin Care Shaklee...Dulu kulit muka berminyak,kusam, jeragat, haid tidak teratur....tetapi kini tidak lagi dengan Set Skin Care Shaklee

Assalamualaikum

Alhamdulillah syukur pada Allah di atas segalanya. Semoga kita semua sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah selalu. Ameen ya rabb!!Wanita memang sinonim dengan kecantikan. Siapa yang tak nak cantik kan?? Kak Ton pun cantik...eh ke situ pulak. Di luar sana pun, ada pelbagai produk kecantikan...kalau ikut alphabet A sampai Z..rasanya semua lengkap. Cuma, tidak perlulah saya senaraikan produk-produk di luar sana tu. Set Kecantikan Shaklee atau Set Skincare ni memang la best, sebab apa saya kata best? Setiap vitamin di dalam set kecantikan ni ada peranan masing-masing.

Apa itu Jerawat?
Banyak definisi jerawat atau pengertian jerawat yang dijelaskan oleh para pakar kesehatan. Disini kami ringkaskan bahwa jerawat adalah kondisi umum di mana pori-pori kulit tersumbat sehingga terbentuk kantung-kantung minyak yang terpadu dengan kotoran dan sel-sel kulit mati.

Bakteri penyebab jerawat akan tumbuh dalam paduan ini dan berkembang biak. Jika keadaan ini dibiarkan maka pori-pori yang tersumbat akan membengkak dan akan terbentuk timbunan nanah. Apabila permukaan kulit telah matang maka akan pecah dan akan mengeluarkan nanah.

Jerawat adalah penyakit kulit yang cukup besar jumlah penderitanya. Kligmann, seorang peneliti masalah jerawat ternama di dunia berpendapat, "Tak ada satu orang pun di dunia yang melewati masa hidupnya tanpa sebuah jerawat di kulitnya."

Bagaimana Set Skin Care Dapat membantu anda?
Set ini terdiri daripada ESP, Alfalfa, Vitamin E, dan B-Complex. Secara ringkasnya...

Alfalfa sebagai detoks, untuk membuang toksin dari tubuh yang jadi penyebab tumbuhnya jerawat.

Vitamin E sebagai anti oksida bagi menghalang radikat bebas dari merosakkan kulit. Vitamin E juga membantu menghilangkan parut2 jerawat.

ESP pula membantu menghasilkan sel-sel kulit baru, dan apabila sel-sel kulit baru tumbuh maa hilanglah kesan parut jerawat tadi.

B- Complex membantu mengurangkan garis-garis halus di muka. B-Complex juga menjaga kesihatan kulit daripada dalam.

Ok, kita baca testimoni Puan Shira Za di bawah.

Ingin cantik macam Puan Shira Za? Hubungi saya ;)
Wardah


Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Kelebihan ESP..

Semua orang sibuk bercerita mengenai ESP.  Apa yang best ESP ni?

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.

Shaklee ESP:
•    Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
•    Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
•    Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
•    Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

KELEBIHAN ESP…GABUNGAN BERSAMA VITAMIN YANG LAIN

1. ESP + vitamin E ~ menghilangkan parut/ lubang2 jerawat/Kulit cantik dan cerah/natural beauty tanpa perlu bermekap

2. ESP + Alfalfa ~ Payudara anjal /Milk booster

3. ESP + ostematrix ~ menghilangkan sakit kepala/ kurangkan jaundice untuk baby bagi ibu menyusu

4. ESP + Zinc ~ menghilangkan parut (hitam) /menyembuhkan luka bagi ibu yang bersalin serta mengelakkan risiko rambut gugur

5. ESP + Omega guard ~ mengurangkan risiko keguguran/prematured baby bagi ibu hamil

6. ESP + peppermint ginger plus ~ ibu hamil yang mengalami morning sickness

7. ESP + Lecithin+ Alfafa ~ mengembalikan bentuk badan yang cantik selepas bersalin/kurus

8. ESP + Carotomax ~ mendapatkan pipi yg "pinkish"(mcm pakai blusher gitu),memperbaiki kesihatan mata,kulit cantik

9. ESP + GLA ~ mendapatkan kulit dan muka yg "glowing"

10. Tambahan ESP untuk lain2 vitamin ~ membekalkan tenaga,menghilangkan gastrix,mencantikkan kulit(gebu+cerah) dan banyak lagi khasiat ESP....

Apa tunggu lagi? Hubungi saya untuk pesanan dan harga yang istimewa ;)
Wardah
 
Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Mealshakes ~ terbaik untuk anak anda!

Assalamualaikum..

Doa dan harapan yang berpanjangan, semoga kita semua sentiasa sihat dan ceria selalu. ameen ya rabb!!! Hari ini saya nak kongsikan lagi testimoni meal shakes dengan anda semua. Yela, bersempena promosi meal shakes pada bulan ini.

 Fakta tentang MealShakes Shaklee
  •     Membekalkan sekurang-kurangnya 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh badan.
  •     Kaya dengan kalsium, fibre dan protein.
  •     Pilihan rendah lemak dan rendah glisemik yang terbaik.
  •     Rasa French Vanilla yang enak (macam aiskrim vanila).
Baca testimoni di bawah ye ;)
dan lagi satu testimoni
Siapa lagi yang perlukan Meal Shakes?

~ Kanak-kanak yang berumur 1 tahun dan ke atas yang kurang selera makan, kerap sembelit, atau yang obes.

~ Ibu mengandung yang mempunyai alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang.

~ Ibu menyusu yang ingin mengurangkan berat badan.

~ Mereka yang tidak gemarkan supplement berbentuk tablet

~ Mereka yang ingin menambahkan berat badan (gain weight)

~ Warga tua



Cadangan cara penyediaan MealShakes

1. Meal Shakes + Air suam

2. Meal Shakes + ESP Shaklee

3. Meal Shakes + Jus Oren

4. Meal Shakes + Fresh Milk

5. Meal Shakes + Horlicks

6. Meal Shakes + Milo

Jadi, bagi anda ibu-ibu yang ada anak yang memilih makan, dan inginkan berat ideal untuk anak anda. InsyaAllah mealshakes adalah pilihan yang terbaik. Siapa tidak sayangkan anak kan? ;)

Hubungi saya untuk harga promosi dan konsultasi percuma.
Wardah


Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Performance Drink Shaklee ;)

Assalamualaikum..

Alhamdulillah syukur pada Allah di atas segalanya. Semoga kita semua sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah. ameen ya rabb!!

Hari ini, saya ingin kongsikan informasi tentang produk Performance Drink. Tak kenal maka tak cintakan? Jadi, apa kata kita berkenalan dulu, nanti insyaAllah saya akan paparkan pula testimoni yang berkaitan. ;)
 
Shaklee menggelarkannya "PERFORMANCE DRINK" ialah kerana telah terbukti di makmal (ujian makmal bersama-sama high-level athletes) bahawa:

(1) Meminimumkan kehilangan cecair untuk memantapkan hidrasi badan. Kurang rasa haus.
(2) Mengalirkan elektrolit sepenuhnya ke seluruh badan, termasuklah kalsium & magnesium (tiada pada minuman isotonik jenama lain).
(3) Menstabilkan paras glukosa di dalam darah untuk mengekalkan tenaga berterusan, serta menambah stamina.

Performance Drink ini sesuai diambil ketika :
  •     cuaca panas melampau (badan dehydrated)
  •     badan tidak sihat (demam/ selesema/ cirit-birit)
  •     beriadah
  •     dan lain-lain lagi.
Golongan yang sesuai mengambil Performance Drink:
  •     Mereka yang aktif bersukan .
  •     Mereka yang berpuasa (diambil semasa sahur dan berbuka).
  •     Mereka yang menghidap gout.
  •     Ibu yang menyusukan anak.
  •    Ibu hamil yang mengalami muntah kronik (terutama muntah air) akibat dari morning sickness, dan tiada selera makan.
  •     Mereka yang kurang minum air.
  •     Mereka yang kerap sakit kepala.
  •     Bila rasa nak demam, atau sedang demam.
  •     Kanak-kanak yang demam.
  •     Menggantikan minuman ringan terutama yang berkarbonat (kerana Performance Drink tiada karbonat!)
Pendek kata, semua golongan juga sesuai untuk produk ini, tambahan pula puasa dah tak sampai sebulan lagi. Apa kata, kita cuba performance drink!!

Untuk pesanan dan konsultasi, sila hubungi saya.
Wardah


Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

[Testimoni]GLA Complex Shaklee....Cyst Kecut dengan GLa Complex Shaklee..

Assalamualaikum..

Petang ini saya nak kongsikan satu testimoni GLa Complex Shaklee. Baru menggunakan GLa Complex selama 2 bulan. Alhamdulillah cyst Puan S** menjadi kecut.


Kita hanya berusaha, Allah yang menentukan segalanya. Siapa tahu, dengan mengambil vitamin shaklee Allah mempermudahkan urusan kita. Apapun, kita kena yakin dengan apa juga vitamin/produk yang kita yakin. Fikir positif dan insyaAllah semua akan jadi positif.

Berminat? Hubungi saya untuk konsultasi dan pesanan
Wardah


Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Mengapa Meal Shakes Shaklee??

Assalamualaikum..

Doa dan harapan yang berpanjangan semoga anda semua sihat dan sentiasa berada dalam rahmat dan kasih sayang Allah selalu. Ok, rasanya banyak kali juga saya ceritakan mengenai meal shakes ni. Tetapi, saya tetap nak ceritakan sekali lagi, sebab benda baik ni memang sesuai kita hebahkan. 'Sharing is caring'!!

Meal Shakes
Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
•    Sarapan segera yang berkhasiat
•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
•    Hidangan segera untuk para atlet
•    Kudapan menarik pada bila-bila masa
•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. 



Apa tunggu lagi? Hubungi saya untuk pesanan dan konsultasi ;)
Wardah


Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

Alfalfa Shaklee dan Keistimewaannya ;)

Assalamualaikum.


Apa khabar semua? Petang ini saya nak ceritakan pasal Alfalfa Shaklee.. Apa kebaikan, manfaat dan keistimewaan dia.Kalau nak tengok rupa dia, boleh cek sini.



Kebaikan Memakan Alfalfa
1. Kaya dengan vitamin dan mineral
Alfalfa Shaklee Mengandungi vitamin B, C, E dan K dalam jumlah yang seimbang. Mengandungi mineral Kalsium, Magnesium, Kalium, Fosforus dan Zat Besi. Alfalfa Shaklee turut mengandungi, Flourida, Protein, Mineral Surih, Serat, Asid Lemak dan Antioksidan.

2. Alfalfa bermanfaat dalam penyerapan protien, dan karbohidrat.

3. Alfalfa juga bertindak sebagai pembersih darah

20 Manfaat Alfalfa Kepada Kesihatan
1.    Merawat gangguan pencernaan
2.    Mengawal kolestrol dalam darah
3.    Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
4.    Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5.    Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6.    Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
7.    Mengurangkan simptom menopous
8.    Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
9.    Merawat masalah sembelit
10.  Menyahkan toksik dalam tubuh
11.  Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
12.  Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
13.  Membantu masalah penghadaman
14.  Membantu memperbanyakkan susu ibu
15.  Mengurangkan masalah pundi kencing
16.  Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
17.  Meningkatkan kesihatan prostat
18.  Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
19.  Menghangatkan hubungan suami isteri
20.  Membantu tingkatkan kesihatan lelaki

Keistimewaan Alfalfa Shaklee
1.  Sumber terbaik dari daun alfalfa (tanpa akar dan batang)
2.  Alfalfa Shaklee ditanam tanpa semburan bahan kimia
3.  Di sediakan dalam dua pek bersaiz 330 biji dan 700 biji
4.  Pil boleh dihancurkan dan dicampur dengan air sebagai minuman herba semulajadi
5.  Tidak memberi mudarat kepada bayi yang menyusu seperti panas dan cirit-birit
6.  Alfalfa Shaklee tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet tiruan.
7.  Membersihkan hati
8.  Membantu melengkapkan zat dan nutrient dalam pemakanan seseorang

Pendek kata, lelaki dan perempuan juga boleh mengamalkan makan alfalfa ni. Kesannya, selain sebagai detox, banyak kesan sampingan yang baik juga kita akan dapat.

Berminat? Hubungi saya untuk pesanan dan pertanyaan..
 Wardah
ID : 933403
|019-3305476|wardahmustapa@gmail.com
http://supplementforall.blogspot.com/
https://www.facebook.com/SupplementForAll

Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget