Ahlan ya ramadhan...

Alhamdulillah..syukur kepada Allah di atas segalanya. Syukur sangat-sangat kerana dapat juga kita bertemu ramadhan pada kali ini.

Di kesempatan yang ada ini, kita perlulah manfaatkan masa yang ada sebaiknya. Banyakkan berzikir, berdoa dan membaca al-Quran. InsyaAllah semua amalan baik itu akan diberi ganjaran pahala berganda oleh Allah ;)

Nabi Muhammad saw pernah bersabda:
"Berjihadlah kamu dengan lapar dan dahaga kerana pahalanya seperti pahala mujahid di jalan Allah (fi sabilillah) dan sesungguhnya tiada amalan yang lebih diperkenankan oleh Allah selain menahan lapar dan dahaga"

Azam saya ramadhan kali ini untuk khatam Al-Quran 30 juz. Ya Allah dah lama tak khatam di bulan ramadhan. Sama-samalah kita cuba memaksimakan ibadah kita kali ini, sebab belum tentu kita akan berjumpa dengan bulan ramadhan pada tahun hadapan!!

Paling penting sekali, jangan lewatkan berbuka tau...kerana masa berbuka puasa tu antara waktu dimakbulkan doa. Seeloknya peruntukkan masa 1-2 minit berdoa sementara waktu berbuka. Dan sahur juga jangan abaikan, kerana ia penting untuk bekalan tenaga kita di siang hari. Ambillah kurma sewaktu berbuka dan sahur. Kalau nak lagi best, boleh ambil ESP + Mealshakes + Performance Drink. Kalau nak salah satu pun tak jadi masalah ;) InsyaAllah tenaga pun dapat...sihat pun dapat!!


Kalau berminat jangan malu dan jangan segan..boleh hubungi saya ;)


Wardah





Disclaimer: Testimonial Produk adalah tidak tipikal, keputusan setiap individu adalah berbeza-beza. Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget