Kenali dan Ketahui Khasiat dan Fungsi Garlix Complex Shaklee

Bawang putih memang banyak khasiatnya, dulu saya memang kurang suka dengan bawang putih berbanding bawang merah. Kekadang terfikir juga kenapa perlu bawang putih ni dicampur dengan makanan yela pada saya masa tu 'benda' tak sedap buat apa campur. :D Pernah dengar tak petua, kalau badan banyak angin ataupun kembung perut bakar bawang putih tu lepas tu makan. Mak saya pernah buat. Dan alhamdulillah sangat berkesan. Jeruk bawang putih pun ada kan? Cerita pasal jeruk pulak...hihi Ok, jom cerita pasal bawang putih Shaklee pula, sebab sekarang ni kan Nutriferon OOS, jadi bawang putih pun sangat elok kalau kita tak sihat.


KENALI SHAKLEE  GARLIC  COMPLEX
Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.  Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan.  Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. Allicin juga merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh.  Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih. 



MANFAAT DAN KHASIAT GARLIC  COMPLEX
1. Membantu mengekalkan tekanan darah normal dan tahap kolesterol normal.
2. Menggalakkan kesihatan kardiovaskular.
3.  Memelihara tahap kesihatan mikro organisma penting.
4.  Formulasi Shaklee yang unik bagi mengekalkan komponen semulajadi bawang putih segar, termasuk sebatian pembentuk alisin.
5.  Menggabungkan faedah kesihatan bawang putih dengan faedah antioksidan spearmint dan rosemary.
6.  Melegakan batuk dan selesema.
7.  Membantu peredaran darah yang baik.
8.  Menurunkan tekanan darah dan tahap kolesterol.
9.  Meningkatkan sistem imun.
10. Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak.
11. Menormalkan keseimbangan lipoprotein.
12. Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang.
13. Berfungsi sebagai anti-oksidan.
14. Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi.
15. Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air.
16. Bantu rawat asthma.

Keistimewaan Garlic Complex
1.      Membekalkan 100% Allicin aktif.
2.    Dihasilkan menggunakan dwi teknologi untuk mengawal bau garlic.
3.      Perisa semulajadi terhasil dari 2 kombinasi ekstrak herba iaitu Rosemary dan Spearmint.
4.    Mengandungi pelbagai jenis vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif Garlic dan meningkatkan keberkesanan Garlic dalam tubuh.
5.    Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang bersamaan 2 ulas bawang putih segar.

Fungsi Garlic Complex
1.     Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint.
2.    Sebagai antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida
3.    Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis
4.    Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman.
5.    Pengambilan konsisten 2-4 biji sehari menyingkirkan logam toksik dalam tubuh seterusnya menstabilkan tekanan darah tinggi
6.    Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.
7.    Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengelakkan darah beku, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
8.    Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana mengadungi sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser.

 Ok, harga pasaran untuk Garlic Complex RM47.50.

Anda  boleh beli terus dengan Shaklee di sini atau boleh juga terus menguhubungi saya ;)
Wardah Mustapa
SMS/Whatsapp : 0193305476


Peringatan bersama : Kita perlu berusaha untuk sihat. Disamping berusaha, perlu seiring dengan doa kepadaNya

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget