[Testimoni] OmegaGuard Shaklee Penawar Penyakit Semput atau Lelah..

Assalamualaikum...

Alhamdulillah syukur kepada Allah di atas segalanya.Semoga segala urusan kita dipermudahkan olehNya. Ameen ya rabb!!

Berbaki lebih kurang 2 minggu lagi promosi OmegaGuard ni. Rugilah jika tak manfaatkan harga durian runtuh bulan Disember ni. Beli 6 dapat percuma 1. Lepas tu dapat PERCUMA membership lagi. Dan paling best bulan januari nanti akan dapat bonus dari Shaklee pada tengah bulan Januari 2014.

Best kan??InsyaAllah hari ni saya nak cerita pasal Semput atau Lelah atau lebih popular juga dengan nama Asma atau Athma.

Tanda-tanda diserang penyakit lelah dan semput
  • Gangguan pada saluran pernafasan yang amat ketara
  • Pernafasan mejadi sesak berulang kali
  • Diikuti oula oleh batuk dan bernafas termengah-mengah
  • Dada pesakit akan merasa sebak atau sempit
  • Serangan yang lebih teruk membuatkan pesakit batuk-batuk hingga membawa kepada muntah-muntah
Tanda-tanda awalnya
  • Selepas beberapa hari ditimpa penyakit ini, pesakit mula mengalami sesak nafas yang berulang-ulang
  • Pernafasan mengeluarkan suara bunyi yang halus
  • Keadaan sedemikian boleh berlaku selama beberapa hari dan mungkin berbulan-bulan
  • Kemungkinan mendapat penyakit ini tidak dapat dielakkan
Sebab-sebab utama penyakit lelah atau semput atau asma
  • Alergi seperti keadaan seseorang itu yang sensitif kepada sesuatu bahan tertentu seperti habuk + bahan2 pencemaran didalam udara yang disedutkan. Sensitif kepada kekabu + bulu ayam + habuk + bulu kucing + air batu + udara sejuk dan lain-lain. Ada yang sensitif atau alah kepada air krim + beberapa jenis ikan + udang dan ubat.
  •  Ubat-ubat seperti Aspirin boleh menyebabkan penyakit ini
  •  Senaman yang berat boleh memburukkan keadaan penyakit

Penawar untuk penyakit ini
  1. Petua pertama - Perah susu kambing asli atau dalam botol juga pun boleh dan minumlah secara mentah-mentah setiap pagi selepas makan atau belum pun boleh. InsyaAllah.. penyakit lelah akan beransur hilang.
  2. Petua kedua - Ambil beberapa helai daun atau tangkai bunga kecubung dan lembutkan dengan menggosok-gosok daun dengan tapak tangan dengan perlahan hingga betul-betul lembut. Jemur daun tersebut hingga kering dan dibuat sebagai rokok. Amalkan 2 kali seminggu dengan perlahan-lahan. InsyaAllah.. khasiat bunga kecubung dapat memulihkan penyakit ini
  3. Petua ketiga - Ambil daun pokok ekor kucing + sedikit kapur sirih = digumpal atau di gosok-gosok hingga keluar buih. Ambil buihnya dan dilumurkan atau ditampal di bahagian bawah tekak (dekat halkum). Biarkan kering untuk beberapa jam. Amalkan 3 kali seminggu atau ikut kesenangan diri.
Ok, kita dah baca bab petua, apa kata kalau kita tengok macam mana pula OmegaGuard Shaklee membantu.

RAWAT ASTHMA DENGAN SUPPLEMENT SHAKLEE

Penyakit ashtma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana, ketika pesakit diserang ashtma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam peparu menjadi sempit.

Pesakit asthma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas dan sukar untuk bersenam. ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi, paru-paru akan kehilangan udara dan pesakit boleh pengsan.

Suplemen untuk asthma:

Omega Guard (Asid lemak Omega-3)
- Penyelidik mencadangkan sokongan nutrisi yang mengandungi asid lemak omega-3 adalah selamat dan praktikal untuk merawat masalah berkaitan peparu dan pernafasan.

NutriFeron (interferon semulajadi Shaklee)
Seperti yang kita tahu, asthma dicetuskan oleh serangan alergen, manakala sistem imun pesakit tidak dapat bertahan terhadap serangan tersebut. Asthma pada kanak-kanak menunjukkan ada keradangan melampau di laluan udara.

Jemput baca testimoni di bawah.

Tesimoni 1

Tesimoni 2

Jika anda mencari makanan tambahan, Shaklee adalah makanan tambahan yang terbaik dan memang disyorkan.Saya juga telah men'Shaklee'kan diri sendiri, suami, anak-anak, ibu ayah dan adik-beradik saya. Kenapa?? Sebab saya mahukan dan percayakan yang terbaik untuk mereka.

Hubungi saya


Wardah





Peringatan bersama : Kita perlu berusaha untuk sihat. Disamping berusaha, perlu seiring dengan doa kepadaNya.
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget