Tips Sembuhkan Demam dengan Shaklee..

Dah seminggu juga tak mencoret ni, almaklumlah minggu lepas agak sibuk, di tambah dengan dua hero kecil demam. Bila anak demam, semua nak kat ibu. Alhamdulillah, dua hero kecil tu dah sihat sepenuhnya. Nak tahu apa yang saya beri kepada mereka?

Sebagai ibu, kita memang risau apabila anak-anak kita tidak sihat. Tambahan jika anak kita demam. Takut-takut suhunya meningkat dan bertukar menjadi demam panas. Sebelum menjadi lebih teruk, memang kita kena ambil langkah berjaga-jaga. Antara langkah yang saya lakukan ialah,
  1. Kerap cek suhu badan anak
  2. Kurangkan pakaian mereka, pakaikan baju jarang-jarang, singlet, seluar pendek dan sebagainya walaupun waktu tidur di malam hari. Untuk galakkan haba dari dalam badan anak kita keluar.
  3. Jaramkan kepala dan badan anak.
  4. Kerapkan mandi.
  5. Berikan vitamin Shaklee.

Apa vitamin yang saya beri?

Nutriferon
Memang terkenal sebagai imune booster. Saya berikan secubit pada anak saya yang berumur 1 tahun 5 bulan, dan separuh kepada anak yang sulong berumur 4 tahun 8 bulan.

OmegaGuard
Memang minyak ikan terbaik, saya akan ambil OmegaGuard 2 biji jika badan rasa tak sedap. Alhamdulillah mesti sihat selepas tu, anak saya yang sulong tu akan kunyah minyak ikan macam tu je.

Vit C
Vit C memang elok untuk demam dan selesema.

Performance Drink
Jika anak/kita demam, mesti selera makan pun kurang, minum air pun kurang. Jadi PD ni sesuai untuk badan yang kekurangan air, dehydrated dan kurang garam. Kalau cirit birit dan muntah-muntah pun boleh ambil PD. Memang sesuai dengan rasanya yang masam-masam.

Basic H
Saya juga mandikan anak-anak saya dengan Basic H Shaklee. Alhamdulillah memang berkesan.

Alhamdulillah saya sekeluarga memang jarang mengambil ubat-ubat doktor ni, dan memang kami cuba elakkan seboleh mungkin. Bukan apa, lebih elok rasanya kita makan vitamin yang semulajadi dan tiada bahan berbahaya ni. Lagipun, masa tak sihat la kita nak uji antibodi badan kita. Jangan manjakan dengan beri ubat-ubat yang sewaktu dengannya tu. ;)

Bagi yang nak cuba, boleh hubungi saya terus ye ;)


Wardah

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget