Merawat Chicken Pox dengan Shaklee

Salam Isnin semua...seronoknya cuti kan? Bestnya jadi cikgu!! Tang teringat cuti cikgu banyak ni...saya tiba-tiba rasa nak jadi cikgu pula!! Tapi, bila dengar komen kawan-kawan saya yang cikgu cakap kerja cikgu banyak sampai kena bawa balik rumah...rasanya lebih baik saya kerja sekarang!! :) Apapun, minggu lepas saya cuti seminggu..hehe tak pergi memana pun, cuma duduk rumah jaga anak kena chicken pox. Tak sangka sebenarnya si kecil tu nak kena chicken pox. Cuma, masa hari isnin tu...saya terasa lidah Hadif panas sewaktu menyusu (satu tips nak tahu anak anda demam ke tak..selain guna termometer)...dan memang meragam habis dia..tak boleh jauh dari saya. Saya berikan dia Nutriferon...dan alhamdulillah...demamnya kebah. Cuma, nampak ada bintik-bintik cecair pada tapak kaki, tangan, dan badan.

Nak tahu lebih info tentang chicken pox?

Ok, orang-orang tua kata jika nak ruam tu keluar cepat beri minum air kelapa, saya pun beri...anak-anak saya ni bijak..air kelapa memang tak nak. Jadi, saya buat macam coconut shake. Baru dia minum...cuma tak la banyak mana. Alhamdulillah memang keluar banyak sangat...paling teruk..tangan, dan kaki...dan di celah peha!!
rawat campak dengan shaklee

tips rawat demam campak

Sini saya nak kongsi, apa saya berikan pada anak saya selain Nutriferon.
  1. Beri air kelapa muda untuk cepat keluarkan ruam chicken pox tu.
  2. Sapukan bedak sejuk (tapi sebab bedak sejuk tiada..dengan jayanya saya buh air pada bedak tepung jagung Johnson tu)
  3. Waktu mandi..saya mandikan dengan Basic H.
  4. Sapukan krim Herbal Blend.
  5. Campurkan susu dengan Mealshakes Shaklee.
  6. Sebelum tidur malam saya berikan 1 biji OmegaGuard Shaklee.
  7. Hari Khamis kakak saya datang bawa daun mambu dan bedak sejuk, saya blend daun tu tapis ambil air dan sapu kepada ruam Hadif. Memang cepat kering dan kurang gatal.
Alhamdulillah..Hadif dah sihat..terima kasih ya Allah. Ibu pun boleh pergi kerja macam biasa.
http://supplementforall.blogspot.com/2014/03/jana-pendapatan-dengan-shaklee.html

Berminat nak dapatkan vitamin Shaklee? Sila hubungi saya ;) atau anda sendiri nak jadi ahli?
Wardah Mustapa
SMS/Whatsapp : 0193305476

Peringatan bersama : Kita perlu berusaha untuk sihat. Disamping berusaha, perlu seiring dengan doa kepadaNya

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget